– Consumenten die zich online oriënteren op een autoverzekering, wijzen wederom de ANWB aan als favoriete aanbieder. Dit komt naar voren uit de maandelijkse metingen die WUA! onafhankelijk heeft uitgevoerd in de periode mei tot en met oktober 2016.
Goede vindbaarheid
ANWB heeft de hoogste vindbaarheid: 39% van de deelnemers aan het onderzoek bezoeken anwb.nl. 37% gaan door naar de verdiepingspagina’s. Daarnaast scoort de ANWB op het thema ‘Merk’ het hoogst van alle aanbieders; zowel in de eerste indruk als wanneer men verder gaat op de website. De eerste indruk van de website op de thema’s ‘Aanbod’ en ‘Look & Feel’ is volgens consumenten geslaagd: daar haalt de ANWB de hoogste score. Ook heeft de ANWB in de verdiepingspagina’s de hoogste score op het thema ‘Look & Feel’.
Doel onderzoek
Het doel van het onderzoek is om in kaart te brengen wat de digital experience is van potentiële klanten die zich oriënteren op het afsluiten van een autoverzekering. In dit onderzoek hebben in totaal meer dan 1.200 consumenten hun klantervaringen op de websites die zij in hun online oriëntatieproces zijn tegengekomen geschreven.
Met de ANWB Autoverzekering sta je er nooit alleen voor
Je kunt dag en nacht rekenen op onze hulp en bij schade nemen wij alle zorg uit handen. Ga naar ANWB Autoverzekering en bereken direct jouw premie.
bron: ANWB.nl