Veelgestelde vragen

Hier krijgt u antwoord op al uw vragen

Bij wie en hoe (snel) meld ik mijn autoschade?

Autoschade dient de eerstvolgende werkdag gemeld te worden bij de verzekeraar, tussenpersoon of leasemaatschappij. Wanneer u uw autoschade meldt bij ons via het schademeldformulier, dan helpen wij u tijdig de rest te regelen.

In veel gevallen regelt de politie een berger die uw auto wegsleept. Let op! De verzekeraar vergoedt maar één keer een transport met de sleepwagen, dus laat de auto
nooit naar uw huis brengen.

In het weekend stalt de berger uw auto op zijn eigen terrein. Deze wordt dan na het weekend getransporteerd naar het door u opgegeven adres. Zorg wel dat u uw
groene kaart bij de hand hebt. Leg deze bij voorkeur in de auto. U kunt altijd ons adres opgeven. Dit geeft u dan meteen bij de schademelding aan ons door.

U moet na een ongeluk altijd een Europees schadeformulier samen met de tegenpartij volledig invullen en ondertekenen. Het is aan te raden dat u deze altijd in de auto
heeft liggen. Wijs de tegenpartij er op dat hij/zij het door beiden ondertekende formulieren zo spoedig mogelijk op stuurt, want als deze dit niet doet, dan gebeurt er ook
niets.

Laat het schadebedrag door erkende schade hersteller begroten en laat uw verzekeraar de tegenpartij aansprakelijk stellen. De verzekering van de tegenpartij zal,
afhankelijk van het schadebedrag, een expert naar de auto laten kijken. Pas als de tegenpartij schuld heeft erkend en alle administratieve handelingen zijn verricht zal er
uitbetaald worden. Tijdens de herstelperiode kan ook een gedeelte van de huurnota bij de tegenpartij ingediend worden.

Bij een (deel)-schuldschade valt u in principe terug op de Bonus-Malus ladder, behalve wanner u een bonus beschermer heeft. Dit hoeft niet altijd te betekenen dat u
ook terug valt in het percentage no-claim korting. Het ligt namelijk aan hoe lang u al op het maximale kortingspercentage staat. Uw verzekeraar kan u hierover het
beste informeren.
Als er sprake is van een eigen risico, dan moet u deze contant of met de pin voldoen bij aflevering van de auto na herstel van de schade. Als blijkt dat de schade
verhaalbaar is, dan zult u dit bedrag terug krijgen van de verzekeraar of tussenpersoon.

Het waarborgfonds keert geld uit aan gedupeerden, die het slachtoffer zijn geworden van een schade veroorzaakt door een onbekend gebleven motorvoertuig. Denk hierbij aan parkeerschades. U dient altijd aangifte te doen bij de politie. Indien een geparkeerde auto beschadigd is en de dader is niet bekend, dan kunt u wellicht
gebruik maken van het waarborgfonds. Hoe dit precies werkt, leest u op de site van het Waarborgfonds Motorverkeer.

Als u schade laat repareren bij een ASN-vestiging, dan heeft u in de meeste gevallen recht op vervangend vervoer.
Autoschade Service Vermaire Haarlem en de meeste andere ASN-Vermaire repareren ook voorruiten. Het repareren van een ster in de voorruit us meestal gratis
wanneer u all-risk of WA beperkt casco verzekerd bent. Voor het vervangen van een voorruit geldt een eigen risico, waarover uw verzekeraar meer kan vertellen.

Bijna alle deuken die niet groter zijn dan 2 euro muntstuk, kunnen door middel van een speciale methode onzichtbaar uitgedeukt worden. Het betreft deukjes
veroorzaakt door winkelwagentjes, openslaan van portieren van naast geparkeerde auto’s en deuken veroorzaakt door hagelschade. Belangrijk is wel dat de lak niet
beschadigd is. Autoschade Service Vermaire heeft een eigen afdeling. Quick Repair met mensen die speciaal voor deze techniek zijn opgeleid.

Economisch of financieel total-loss betekent dat de herstelkosten en de restantwaarde bij elkaar opgeteld hoger zijn dan de dagwaarde van de auto. Kortom, dat het
financieel niet meer de moeite is om de auto te laten repareren. U krijgt van de verzekeraar de dagwaarde uitgekeerd. De dagwaarde is het gemiddelde tussen in- en verkoopprijs, vastgespeld door de verzekeringsexpert in samenspraak met de verzekerde. De restantwaarde is de waarde van de auto in het herstelde toestand.

Technisch total-loss houdt in dat het technisch niet meer verantwoord is om de auto te herstellen. Kortom, uw auto is niet meer geschikt te maken voor een
verantwoordde verkeersdeelname.

Nee, het is verstandig om eerste een intake te maken waarbij de schade beoordeeld wordt en of auto verkeerstechnisch nog kan (mag) rijden. U kunt dit online doen
via het schademeldformulier.

Daarna plannen we een afspraak in voor de autoreparatie en bestelt onze medewerker de nodig onderdelen, zodat de auto vlot gerepareerd kan worden.

Voor de intake zijn de volgende autopapieren nodig: kentekenbewijs deel 1 en 2, de groene kaart & uw rijbewijs. Neem dit met u mee wanneer u onze vestiging bezoekt
of maak foto’s van de autopapieren en upload deze digitaal als u de intake online doet via het schadeformulier.

Tevens hebben we uw telefoonnummer nodig. We bellen u als er iets belangrijks te melden valt of wanneer de auto weer klaar voor gebruik is.

Ja, u kunt elke werkdag zonder afspraak langs te komen om de autoschade te laten beoordelen. U krijgt dan een vrijblijvende opgave van het schadebedrag. Indien van
toepassing kunt u gelijk een afspraak maken voor herstel.

Soms heeft u een officieel taxatierapport en/of een expertise nodig. Ook hiervoor kunt u terecht bij Autoschade Service Vermaire Haarlem en de andere ASN-vestigingen.
Het is wel verstandig om vooraf telefonisch contact op te nemen.

Aan dit rapport zijn expertisekosten verbonden, indien de autoschade niet door ons herstelt wordt. Mocht u achteraf toch besluiten om de schade door ons te laten
herstellen, dan worden de expertisekosten in mindering gebracht op de reparatiekosten.

Meer vragen?

Bekijk onze meest gestelde vragen!

certificaat ASN Autoschade Vermaire Haarlem
Chat openen
Hey, welkom bij ASN Autoschade Vermaire! 👋 Dit is onze handige chatbot die je graag helpt met al je vragen.